30 oktober 2015

Tweede Portie

Na de bekendmaking van alle lekerheden dat Subaru op de Tokyo Motorshow ging voorstellen dachten we dat we alles gezien hadden. Niets is minder waar, de autobouwer had nog twee speelkaarten in zijn mouw zitten. En zoals altijd, is het dessert het zoetste.

Allereerst plaagt Subaru ons met de WRX STI S207, alweer de zevende editie STI in de 'S' reeks. Bij de kenners beter gekend als de ultieme, de beste versie van de STI. Het beste uit de 'Spec-C' en 'RA' wordt samen in een model gegoten en dan krijg je dit monster.
De FA20DIT boxer motor wordt opgekittelt naar 330pk, aanpasbare ophanging, 19 inch BBS velgen, grotere Brembo schijfremmen en een grote voorste spoiler. Binnenin wordt je vastgepint in de Recaro sportzetels.




Is dat nog niet spannend genoeg, dan kan je de NBR-pack optie overwegen. Deze voegt een carbon competitie achterspoiler toe en SP3T badges, een verwijzing naar de NBR 24 uren wedstrijd.
We begrijpen het als dit nog allemaal niet ver genoeg gaat, gelukkig is er ook nog een 'Yellow Edition', deze heeft het NBR-pack al inbegrepen (hierdoor komt de volledige modelnaam uit op: Subaru WRX STI NBR Yellow Edition) en voegt er een eenmalige gele koetswerkkleur aan toe genaamd 'Zonsopganggeel' en glans-zwarte zijspiegels.





In totaal worden er 400 exemplaren van de S207 gemaakt, waarvan 200 met het NBR pack en daar slechts 100 'Yellow Editions'. Rep je vooral niet naar een dealer, tenzij je in Japan woont want deze lekkere hap krijgen wij hier nooit te zien.


Vroeger maakt de WRX deel uit van de Impreza lijn, maar deze zijn afgesplitst. De Impreza zelf bestaat nog steeds en op de Tokyo Motor Show wordt er een concept van voorgesteld.
Meer dan een designvoorstelling is het niet, er wordt niet gerept over mogelijke motoren of technische snufjes. Wel zien we een leuk hatchback concept dat best wel past bij de huidige modellendesign, we zien deze concept dus nog wel in productie gaan, mits aanpassingen hier en daar.




Geen opmerkingen: