19 april 2014

New York, New York

De Verenigde Staten is een belangrijke markt geworden voor Subaru, daar zijn ze het sterks groeiende merk en verkopen ze na Japan het meeste van hun wagens.
Vooral de grotere modellen doen het daar goed, het is dan ook geen verrassing dat Subaru de nieuwe Outback voorstelt op de New York Motor Show.



Na de onthulling van de nieuwe Legacy is nu de Outback aan de beurd. Als van begin af, de iets hoger opgezette versie van de Legacy station wagon. Ook nu is de neus herkenbaar als de nieuwe Legacy, maar dan met een iets ruigere bumper en mistlichten. Achteraan zijn de veranderingen subtiel en is er amper verschil op te merken met het huidige model.
Binnenin is het dashboard ook overgenomen en heeft het interieur een opsmuk gekregen.




De Outback is het meest verkochte model in de VS, en dat zal waarschijnlijk ook wel zo blijven. De motorizaties zijn aan de Amerikaanse markt aangepast en enkel te verkrijgen in een 2.5 of 3.6 versie, deze laatste is trouwens een zes cyclinder, gekoppeld aan de ondertussen gekende CVT automaat.
In Europa kunnen we verwachten dat de Boxer-diesel aan de lijst wordt toegevoegd.



Geen opmerkingen: