31 december 2014

Met Een Knal Het Nieuwe Jaar In

Subaru is een iets wat eigenzinnig merk dat ondanks alles, koppig zijn eigen ding blijft doen. Mensen proberen Subaru een label op te plakken door ze te vergelijken met concurrenten om ze zo beter een positie in de markt te kunnen geven. In de VS, waar ze momenteel heel populair zijn, worden ze vooral aanzien als een alternatief voor BMW. Subaru zelf hecht veel belang aan het rijgevoel en baseert zich tijdens het ontwikkelen van nieuwe wagens op het rijgedrag van Porsche. Maar het meeste nog worden ze vergeleken met Volvo omdat Subaru een prioriteit maakt van veiligheid, getuige daarvan zijn de standaard AWD en de jaarlijkse veiligheidprijzen die ze weten weg te kapen.

Onlangs hebben ze enkele filmpjes vrijgegeven waarin je een crashtest met de kleinste uit de modellenfamilie, de Impreza, kan zien. Je bent getuige van de opzet en uitvoering van de crashtest. Er wordt ook met schema's duidelijk gemaakt hoe de crash wordt opgevangen en welke veiligheidmechanisme er in werking treden tijdens een frontale botsing. Maar de kers op de taart komt op het einde, wanneer na de crash de deuren nog steeds kunnen geopend worden alsof er niets aan de hand is. Wij waren alvast onder de indruk.




Geen opmerkingen: