Sinds de jaren 90 worden Subaru en de rallysport met elkaar gelinkt, oorspronkelijk nam Subaru samen met het Britse Prodrive zelf deel aan de WRC. Dit is nu al enkele jaren niet meer het geval, maar toch blijft Subaru een vaste waarde in de rallywereld. De WRX STI wordt nog steeds verder ontwikkeld en is een uitstekend rallyplatform, tevens er zijn nog altijd een hele hoop onafhankelijke motorsportbedrijven die een rally-klare STI afleveren. Zulk een bedrijf is (het tevens Britse) JRM.
Zij hebben nu net hun laatste Group-N rally wagen voorgesteld, met als basis de huidige STI sedan. Zij kozen voor de sedan versie omdat deze volgens hun meer stabiliteit biedt en een stijver chassis heeft.
De JRM STI heeft 2L boxer met 280pk en 560nm koppel, de motor is gekoppeld aan een PPG 5 versnellings 'dogbox'. De standaard ECU is vervangen door een Motec M800 gekoppeld aan een Motec DCC controller. Natuurlijk is elke rally-wagen voorzien van een turbo anti-lag systeem, aangepaste ophanging, koppeling, handrem en schijfremmen.
De JRM STI zal deelnemen aan 3 ERC rally wedstrijden, waaronder de rally van Ieper (19-21 Juni). Liefhebbers van Subaru rallygeweld kunnen deze datum maar beter in hun agenda noteren.
18 maart 2014
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten